Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 14 oktober 2008

Morgonens nöje

Idag åkte jag ner till stan medans Kyriakos var på dagis 2 timmar. Jag betalade några räkningar och gick sen och drack kaffe. Satt ute vid gatan och njöt. Plötsligt dyker det upp "lapplisor". Ja det finns faktiskt sådana här. Jag är en ärlig och ordningsam svenska som alltid parkerar på P-platser och betalar för det. Men så finns det dom som är lata och parkerar mitt på vägen eller på andra förbjudna platser. Då kan jag inte bli mer än skadeglad när jag ser P-böter sättas på deras bilar.
Hehe, jag njöt ännu mer där jag satt och drack mitt kaffe och "lapplisorna" visslade med sina pipor och skrev böter efter böter.
Samtidigt var det roligt att höra alla dessa dumma undanflykter till varför han/hon varit tvungen att parkera mitt på vägen. Med varningsblinkers på. Herregud, håll tyst, betala bötern och lär dig att parkera på P-platser. Att det ska vara så svårt.

Inga kommentarer: