Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 30 oktober 2008

Kanske du kan hjälpa mig....

Ok jag är (utlands) svensk men jag vet fasen inte vad Svensk massage är. Vet du?
Hörde det senaste imorse på tecknat grekiskt barnprogram där tecknade vovven frågar "Ska jag ge dig svensk massage?" Har vi någon speciellt typ av massage? Inte vet jag. Om du vet får du gärna lämna kommentar ( självklart anonymt om du vill ) så att jag vet nästa gång någon grek frågar mig om vår kända massage. Dock än så länge okänd för mig.

2 kommentarer:

LINDA sa...

Jag undrar oxa vad det ar!!! Reagerar varje gang jag laser det! /Linda

Anonym sa...

Hej! Jag är från Finland men bor i Spanien. Går för tillfället en massagekurs, och där har det talats om just denna svenska massage;

Det är en pre-modern massagetyp och skapades av Pehr Henrik Ling, som även skapade "den svenska gymnastiken" http://sv.wikipedia.org/wiki/Pehr_Henrik_Ling
Jag studerar "quiromasaje", vilket till en viss del baserar sig på svensk massage, men har moderniserats.

Tack för en intressant blogg :)