Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 13 oktober 2008

Jag och mina desperata hemmafruar

Så har mina dagar som en desperat hemmafru börjat. Sovmorgon, kaffe i lugn och ro, plocka här hemma, titta på matlagningsprogram, sitta framför datan och mycket annat.
Vår son går kvar på dagis så jag har precis varit nere och lämnat honom. Så nu är jag själv hemma. Känns naket. Konstigt. Vad ska jag göra nu?
Klart att det alltid finns jobb eller saker att hitta på.
Vi valde att ha Kyriakos kvar på dagis under vintern för att 1) inte tappa kontakten med barnen och för att få "leka av sig". 2 ) Språket och allt annat han lär sig på dagiset. 3 ) Så att jag kan få hitta på något på egen hand.
Eftersom mina föräldrar och bror hjälpte mig med storstädning av huset står inte städning med på dagens program. Utan idag blir det köket och matlagning. Jag älskar matlagningsprogram och får en massa tips från TV hur man kan mixa och hitta på egna recept.
Så nu blir det en kopp kaffe framför TV:n. Lugnt och skönt och jag njuter av vintern. Än så länge.

1 kommentar:

Stranden sa...

Skönt att förbereda sig inför vintern, nej inget jag längtar efter, är en liten pingu och undrar varför vinter, men trotsar höst/vinter genom att bära kortbyxor till oktober tar slut. Idag lite sol mycket moln o fantastiska 12 grader, hur är din/er vinter nu. Tack för en härlig blogg.
Mv
Stranden