Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 25 oktober 2008

Fram eller tillbaka


Ikväll säger vi hejdå till "sommaren" och välkomnar "vintern". Drar vi fram eller tillbaka klockan?
När jag var yngre tyckte jag det var hopplöst och kunde aldrig komma ihåg om det var fram eller tillbaka. Min pappa jobbar för ett företag som tillverkar trädgårdsmöbler.
Han lärde mig ett knep. "Om våren tar vi fram trädgårdsmöblerna alltså ställer vi fram klockan, och sen om hösten när vi ställer tillbaka möblerna så drar vi också tillbaka klockan".
Käckt va? Det har alltid hjälpt mig att hålla koll på sommar respektive vintertid.
Ok nu bor jag ju i Grekland där vi har framme trädgårdsmöblerna utomhus året om men tankesättet håller jag kvar vid.
På bilden ser ni Mr Trädgårdsmontör och Kyriakos. Alla möbler ni ser är hit transporterade av världens bästa montör, pappa och morfar!!

1 kommentar:

Cissi sa...

hihi vad kul! det säger de här med ;) har fått mig att lära mig när man gör vad ;)