Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 26 oktober 2008

En hälsning från Budapest

Min man och hans systrar tvingade på sina föräldrar en mobiltelefon inför deras resa. Givetvis vet dom inte hur den fungerar och hur man ringer ifrån den utan det var mer för oss att nå dem. Min man ringde så klart direkt och frågade nyfiket hur det var "utomlands". Svärmor svarade "Det är kallt"!!!! Jag har aldrig sett min svärmor i ett par byxor, inte ens när vi är ute och fixar med oliverna, hon har alltid kjol på sig. Så jag kan tänka mig att hon fryser i Budapest och dess 10 grader. Herregud måtte hon har tagit med sig tjocka nylonstrumpor.

Men hon avslutade med att det dom bodde på det finaste hotellet i hela Europa. Hmmm....antingen har någon annan sagt det så hon hört det för svärmor har knappast besökt många hotell i Europa. Eller var det så klart hotellägaren som sa det. Alla hotellägare tycker ju så klart att deras hotell är det bästa!!!

2 kommentarer:

LINDA sa...

Har hon vart i Sverige annu?? Da lar hon val fa en chock om hon aker dit i host/vintertider! :)

Svensk chekchouka sa...

hej karro!! vi har väl träffats flyktigt â nätet bla utländska mammor dâ jag levde i Paris? Du känns bekant... Jag lägger till dig hos mig med. När jag läser om löner tycker jag att det lâter som här ungefär...
Kram frân tvärsöver

svensk chekchouka