Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 3 oktober 2008

Arbetsäsongen 2008 över

Igår arbetade jag min sista dag. Min kontrakt för sommarsäsongen 2008 är över och nu blir jag arbetslös. Som så många andra inom turismbranschen.
Varje höst när kontraktet är över får man gå till arbetsförmedlingen och skriva in sig där. För att få ersättning. Hela 404 euro får jag i månaden. Detta belopp är grundat på att jag är gift och har ett barn. Så det har liksom ingen betydelse hur hög lön jag har under sommaren. På arbetsförmedlingens system räknas det sociala.

Så på måndagmorgon bär det av dit för inskrivning. Varje år är en upplevelse. Tydligen har kontoret bytat lokaler så i år kanske dom till och med har datorer som fungerar, haha.

Fortsättning följer.

Och svar på frågan hur jag firade in min långledighet? Jo jag tog mig en whisky om kvällen. Dagen efter blev det sovmorgon till 07,30. Och på eftermiddagen passade jag på att se 2 avsnitt av Desperate Housewives medans Kyriakos sov middag. Mycket trevligt och välförtjänt enligt mig själv, haha.

1 kommentar:

LINDA sa...

Hej Karro,
JO tack vi hade det bra,Kreta ar vackert. Vi hann faktikst med Chania men bara for en halvdag tyvarr,hade garn haft mer tid dar. Men vi sa att om vi kommer tillbaka til Kreta kommer vi defenitivt bo i Chania!:)
Kram Linda