Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 8 oktober 2008

Arbetsförmedlingen.....

Så hittade jag till deras nya lokaler. Måndagmorgon och nervöst gick jag in med alla mina papper. Trodde jag i alla fall. Givetvis fattades det ett papper. Dom ville ha en kopia på min sons försäkringsbok, hello, hur fasen skulle jag kunna lukta mig fram till det? Tro nu inte att det är så lätt att hosta upp boken och dom tar en kopia och så är allt klart.
Nej alla kopior får du själv fixa fram. Det vill säga att DU får gå till en butik där man säljer papper, kontorssaker och där det också står en kopieringsapparat. Förbannad gick jag dit och kopierade denna sida, betalade 5 cent, skrattretande lite och jag skulle lätt kunnat betala 5 euro till arbetsförmedlingen om dom bara kunnat gjort sitt jobb under EN dag.
Så idag onsdag var jag tillbaka och väl inne med kölappnummer 9 tänker jag fan vad mörkt det är här inne. Japp, ingen ström. Ok inga datorer som funkar. ( för kors i taket hade dom alla fått nya datorer i julklapp och dom såg till och med lite proffsiga ut dessa anställda där dom satt med morgonkaffet framför en svart död tyst data )
Så då fick plötsligt jag nog. På vinst eller förlust gick jag fram till en av dem och sa att jag har ju faktiskt redan skrivit in mig men jag är här bara för att lämna ett papper.
Jag behöver väl inte vänta på min tur eller på att strömmen ska komma tillbaka? Här är kopian, så var vi klara då eller?
Hör och häpnad säger den anställde ja och välkommen tillbaka den 12 november för första betalningen.
Yippie!! Jag klarade det. Även om det tog mig 3 dagar och en maaaassa tålamod.
Ikväll firar jag med en whisky!!!!

Inga kommentarer: