Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 20 oktober 2008

Arbetsförmedlingen sista delen.

Så kom jag till OAED, arbetsförmedlingen imorse vid 09,30. Men tro inte att det bara var att lämna detta papper som dom ringde och bad om och sen gå och dricka kaffe. Nej då.
- Du får ta ett nummer som alla andra som vill skriva in sig, sa mannen så käckt som satt och delade ut nummerlappar.
Nummer 166 fick jag. Ännu en gång försökte jag förklara att jag har redan skrivit in mig, och det var faktiskt NI som ringde och ville ha detta papper. Som ni så käckt INTE ville ha ANDRA gången jag var här.
- Du får vänta på din tur.
Surgubbe tänkte jag och ställde mig bland allt folk. Efter 30 minuter tänkte jag ge upp men plötsligt började de anställda jobba??? innan drack dom väl bara kaffet, för plötsligt gick det från nummer 95 till 130 på 0 tid. Och eftersom detta kösystem lät käckt men uppenbarligen inte funkar så bra så blev det 166 bara ett par minuter senare.
Så det hela var avklarat på 1 timme och måtte det vara det sista papper dom vill ha.
En fundering bara, varför har dom inte fax så att man bara kan fax dit det papper som saknat?? Nja, svaret är enkelt. Fax och datorer är överkurs för Grekland och deras kommunanställda.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej, jag bara älskar din blogg.
Så roligt att läsa om ert liv i grekland. .
Det är skönt att höra att det finns en vardag även där, för här hemma känner jag att jag skulle kunna vara i grekland jämt. :-)
Du tar ner mig på jorden lite, tack för det !
Mina vänner förstår inte hur jag efter 3 resor och 4 veckor totalt i grekland i sommar fortfarande inte är nöjd.

Canis Lupus sa...

Ha-ha-ha! Jag tror inte sista ordet är sagt vad gäller arbförmedlingen. Satsar en slant till på att de vill ha ett papper till.