Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 16 oktober 2008

Arbetsförmedlingen fortsättning.

Telefonen ringde igår. Skyddat nummer. Hmm....ska man svara eller ej?
- Hej, jag ringer ifrån OAED ( arbetsförmedlingen ). Vi saknar ett papper gällande din inskrivning för att få ersättning.
Men att jag inte blev förvånad. Det är ju f-n också tänkte jag. Fick inte fram så många ord till henne i telefon då jag tycker det är svårt att prata grekiska över telefon med såna myndigheter.
- Ja ok, då får jag väl komma förbi. Igen då.
Men när jag lagt på luren kom det en ramsa på svenska som lät ungefär så här.
Det är ju själve f-n att det alltid ska vara strul. Och bara för att man inte jobbar nu, så räknar dom med att man står som stand-by och kan springa dit så fort dom kommer på ett nytt papper.
F-N!!!!!

På kvällen berättade jag detta för min man. Och nu hoppas jag att han ringer till dom och skäller lite för det brukar ibland hjälpa och helt plötsligt kommer dom på att detta papper är onödligt och låt gå för denna gång.

Så fortsättning följer. Igen.

1 kommentar:

carro sa...

HAHAHA! Det låter jätte roligt när du skriver...men jag förstår att du va fly förbenad!!
Kram