Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 16 september 2008

Var är hösten??

Med risk för "tomatkastning" från er i kalla och regniga Sverige skriver jag att jag är så trött på värmen nu att jag kan smälla av.
Nu får det fasen räcka. I söndags hade vi runt 35 grader varmt och det var så äckligt varmt att vi stannade inomhus hela dagen. Jag körde 3 maskiner med tvätt och bara efter 1,5 timme på sträcket var kläderna torra så klart. En bra tvättdag men nu är tvättkorgen tom och jag tycker regnet kan komma.
I norra delen av landet regnar det och dom har problem med översvämmningar. Finns det ingen balans i världen? Kan inte vi få lite regn här nere i södern?

Jaja, man ska inte klaga. Men jämför det hela med Kirunaborna som får en omgång med snö och kyla i maj månad när man bara vill ha vår. Hur kul är det?
Ungefär så känner jag nu. Vill inte åka till stranden längre, vill inte svettas hela tiden och vill absolut inte städa huset fler gånger för i år i 30 graders värme.

Inga kommentarer: