Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 8 september 2008

Hyra villa


Vi bodde i en villa med privat pool och gräsmatta. Observera att jag skriver gräsmatta för jag var med imponerad av den än poolen, haha. Som utlandssvensk njuter av att se en grön gräsmatta.
Dessa villor som turister hyr för 1 eller 2 veckor är utrustade med diskmaskin, tvättmaskin, micro, utomhus grillplats, DVD-spelare, strykjärn. Ja allt som behövs i en villa. I den villan vi bodde fanns det 2 längeheter och totalt 5 sovrum så man kan boka in hela släkten och alla vänner. Sängplatser för upp till 12 personer.
Att hyra villa verkar inte vara så populärt av turister från Skandinavien men jag vet dock att engelsmännen hyr mycket. Genom vissa bolag kan man till och med beställa ett "fyllt kylskåp", det vill säga att kylen ska vara full med smör, joghurt, mjölk, cola, öl, kött, ost och annat som behövs för en bra start av semestern.
Ok jag kan gilla idéen att hyra en villa om man verkligen vill spendera ALL sin tid med släkt och vänner. Och om man tycker om att laga mat och tömma diskmaskinen även under sin semester.
Eftersom de flesta av villorna ligger avsides i lugn och stilla miljö är det ju en bra bit till restauranger och butiker så det bli nog automatikst inte så många måltider utanför villan.
Självklart måste man ha hyrbil också.
Men om man kommer hit för att uppleva grekland med dessa mat, kultur och miljö tycker jag inte villaidéen är någon smart grej. Hur mycket tid spenderar man egentligen utanför villan? Vissa reser säkert tillbaka hem utan att varit utanför villaområdet och då förstår jag inte varför man betalar dyra pengar för en villa i grekland. Kanske du kan få den billigare i smålands djupa skogar?
Jaja, alla är vi olika. Och tur är väl det.


Inga kommentarer: