Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 17 september 2008

En rolig historia

Igår var jag på sjukhuset för att låta min läkare där se på några undersökningar jag gjort. Jag har legat inlagd ett par gånger på sjukhuset och det har väl varit ok. Jag menar det är ju aldrig kul att ligga på sjukhus men ändå har jag blivit väl omhändertagen och jag har många roliga minnen därifrån.
Men ett av de bästa kommer ifrån min tid som reseledare. Vi hade en gäst inlagd där på sjukhuset. Jag minns inte om det var operation eller någon skada men jag hade i alla fall fått fram telefonnumret till sjukhuset och skulle ringa och kolla hur det var med gästen.
Jag ringer och någon svarar på grekiska så klart. Föreställ er nu att jag är alltså en reseledare i 20 års åldern och som inte ens har besökt detta sjukhus. Än. Och inte hade jag en aning om att man delade sal med andra.
- Ja hej mitt namn är Karolin och jag jobbar för Apollo.
- Yes.
- Ja jag undrar över Mr xxx--sson. Hur mår han?
- Oh he is fine. Bla bla bla.
Personen börjar berätta att idag har han ätit skorpa och te till frukost, de och de till lunch och sen klarade han av att gå på toaletten själv.
- Ok. Men när tror du att han kan lämna sjukhuset?
- Ohh I don´t know. Då måste du prata med en doktor.
- Ja ursäkta vem är du? Är du inte doktorn?
- Jag? Nej, nej. Min man delar sal med Mr xxx-sson så jag svarade i hans telefon.

Det är inte alltid så lätt att vara reseledare i ett främmande land. Man får prova sig fram, bjuda på sig själv, våga göra bort sig men samtidigt försöka vara allvarlig och ha en massa tålamod.
Ni vill inte veta hur lång tid och efter hur många telefonsamtal jag äntligen fick tag på doktorn, haha.

Inga kommentarer: