Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 13 september 2008

En rolig historia

Idag är det lördag och jag satt precis och kollade flygen inför kvällen. Klockan 22,35 landar flyget från Landvetter, Göteborg. Det får mig att minnas tillbaka till mina kvällstransfers med just dessa göteborgare.
Jag la alltid in som önskemål att få köra transfer med göteborgarna. Lördageftermiddag med incheckning på Landvetter vid 16 tiden, en eller två öl i avgångshallen. Festen fortsätter ombord då det blir vin och snaps i små söta flaskor.

Sommaren 2000 står jag på flygplatsen och hälsar gästerna välkomna. Efter att ha jobbat där hela dagen och är vid det här laget rätt trött på min egen röst "Hej, välkomna till Kreta, vilket hotell ska ni bo på? " har vi blivit lite flammsiga och skämtar hej vilt.
Så kommer det ut ett gäng karlar som har haft både förfest och fest ombord på flyget. Glada i hågen kommer dom fram till mig. ( observera nu att denna historia ska berättas med rullande r som dessa härrrrliga göteboooorrrgare snackar )
Gäst - Halllåååååå duuuu!!!
Jag - Hej Hej, välkomna till Kreta, vilket hotell ska ni bo?
Gäst - Va va de nu hette? Göran, va hette hotellet?
Gäst - Ja vet la inte. Eller Albatross, jo så hette hotell.
Jag - Albatross? Nja, vi har inget hotell som heter Albatross. Säkert att ni reser med Apollo?
Gäst - Klart vi reser med Apollo. Aa fan jag får fråga frugan.

Ut kommer fruarna till männen.

Gäst - Du frugan, vad heter hotellet vi ska bo på?
Frugan - Flamingo.
Gäst - Ja sa jag inte att det var en stor jävla fågel. HAHAH!!!

Jag hade en härlig transfer med dessa glada göteborgare!!!!

2 kommentarer:

Ida sa...

Ha ha ha ha, den var ju otroligt bra!!!! Stor fågel ja, ha ha ha!!!

Ida sa...

Då kom jag att tänka på en annan rolig fågel historia som jag aldrig glömmer! Jag tror de var när jag och Karolin gick i 3:an på lågstadiet. Så frågade fröken:
- Vad heter världens störrsta flygande fågel?
Per-Magnus som var den ivrigaste, smartaste och den lite mesiga plugghästen blir jätte ivrig. Viftar med armen å vill så gärna få sagt de.
- Fröken fröken, jag kan de, jag kan de! Kondom.... nej nej nej kondor!!
Stackars Per-Magnus, alla skrattade och han blev ju helt röd i ansiktet!