Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 1 september 2008

Dagens väder

Idag vaknade vi upp till en himmel täckt av moln. Jag tycker det är jätteskönt så klart att slippa solen för en dag. Men det är ju så typiskt bara för att min mamma är på besök. Det är nästan alltid så.
Men ok det är hyfsat varmt ändå och senare idag kommer säkert solen igen.

Idag är det 1 September och det är härligt att Augusti är över. September är min favoritmånad. På jobbet känns det att stormen är över. September innebär "trevliga och erfarna turister".
Jag har 5 veckor kvar på jobbet sen är säsongen 2008 över för min del.

Idag öppnade även dagiset efter 1 månads "semester". Det var lite si och så där med att lämna Kyriakos. Han var inte direkt överlycklig men grät i alla fall inte. Jaja.

Kalo mina = Bra månad ( som grekerna säger och önskar varandra den 1:a dagen i varje månad )

2 kommentarer:

klaag@mac.com sa...

Hej!
Jag skall åka till Kato Stalos med min familj på fredag för att bl a fira min 40-årsdag. Så även om jag förstår att det är skönt med lite moln som omväxling så hoppas jag att solen kommer tillbaka:) Har läst din blogg och fått en hel del fina tips.
Men nu undrar jag om du kan rekommendera en trevlig restaurang i Kato Stalos eller Chania stad för födelsedagsmiddagen. Det behöver inte vara särskilt exklusivt utan gott, trevlig omgivning och barnvänligt.
Tack på förhand!
Sylvide

Karro sa...

Hej Hej!!!
Se min länk till tavernan Kouroupis i Agia Marina, byn efter Kato Stalos, där jag tycker maten är god, lugnt och skyddat för barnen, ingen trafik man behöver oroa sig över plus att det är ett mysigt ställe.

Trevlig semester!!!

Hls Karro på Kreta