Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 28 september 2008

Barndop

Igår kväll var vi på barndop. Min man jobbade tills 20 så vi hann inte med kyrkan utan åkte direkt till festen. Sånt är väldigt vanligt i det här landet. Det var min mans arbetskamrat som döpte sina 2 barn. Det var ca 300 personer inbjudna. På bilden är alla jobbarkompisarna uppe och dansar med den stolta pappan.


Det bjöds på typiska förätter, sen ris med kokt kött, sallad och till sist potatis och kött i ugn.
Till det en massa vin. Mitt glas eller ditt glas.
Spelar ingen roll, ta vilket du vill. Dessa tillställningar är enligt mig lite småäckliga, haha, med mat överallt och först efter den sista rätten plockas några av tallrikarna bort.

Anyway, roligt hade vi i alla fall. Min man kan hålla låda och skålar mer än gärna. Hans jobbarkompisar "spottar heller inte glaset" så stämmningen var på topp och skämten haglade.
På bilden går pappan runt och bjuder alla på vin under dansen. Botten upp!!!
Vid 01 tiden tackade vi för oss eftersom idag söndag ska vi ju göra vin.
PS: Det regnar idag. Himlen är helt grååååååå och trist.

Inga kommentarer: