Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 21 september 2008

10 år går fort

Sommaren -99 kom jag hit och jobbade som reseledare för Apollo. Att jobba med turister är ett kapitel för sig och det får jag skriva om en annan dag. Nu ska jag skriva om 2 stycken turister.
Under sommaren -99 hade företaget väldigt många flygförseningar. En lördag åkte jag ut till hotellen och meddelade alla gäster som skulle till Landvetter att pick-upen blivit framskjuten eftersom flyget var minst 8 timmar sent. Vid hotell Camelia får jag arga kommentarer, speciellt av ett par. Under eftermiddagen hämtar jag upp gästerna för färd mot ett större hotell där middag serveras. Elaka kommentarer som "Ni ljuger bara, ni skyller på tekniskt fel, varför har ni ingen bra information att ge, det är för dåligt av Apollo, bla bla bla.
Vid detta tillfälle hade jag endast jobbat i ett par veckor som reseledare och tänkte bara "Hur fan kan man vara så elak mot en 20 åring, det är ju för fan inte mitt fel att flyget har tekniskt fel, går inte säkerhet framför allt, bättre komma hem sent än aldrig, jäkla turister, håll käft och ät er mat som flygbolaget erbjuder."

Nå väl. Sommaren fortsatte. Med eller utan förförseningar om lördagen.
En lördag i augusti står jag på flygplatsen och ska ha arrival från Landvetter. Till min buss kommer detta par som varit så otrevliga tidigare under sommaren. Huuu, hoppas dom inte känner igen mig.
Men det gjorde dom. Och dom bad om ursäkt för att dom varit lite vassa och avslutade med orden " Det var ju inte ditt fel att flyget var försenat och du gjorde ju bara ditt jobb". Tack. Precis.
Sen den dagen har vi varit vänner. Det är alltså Ulla-Maj och Inge jag pratar dom. Detta par som för en vecka sedan var "DAGENS TURist" på min blogg.
Det är ett nöje att få ha kontakt med så underbara människor som njuter av livet och är tacksamma för allt.

Ulla-Maj och Inge, ha en bra vinter så hoppas jag att vi ses till våren igen!!

Bild av oss på Chania flygplats. Sommaren 2001.

Inga kommentarer: