Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 12 augusti 2008

Saluhallen i Chania stad

Idag är jag ledig. Vi hade ett ärrende till stan och sen passade vi på att "turista" lite.
Mitt i Chania centrum ligger saluhallen. Den är byggd som ett kors och har 4 olika ingångar/utgångar.

Det fanns stort utbud av olivolja och andra produkter från Kreta. Såg priser som 5,40 euro för en flaska med 750 ml.


Det är många greker som handlar här. Här säljs det ost av alla sorter. Mums!!


Inte min favorithörna precis men Kyriakos är galen i fisk. Fresh fish, Fresh fish!!!


Och så alla dessa "mix" affärerna. Det är handdukar, skärp, väskor, solglasögon, vykort, tavlor, ja allt man kan tänka sig. Min pappa brukar köpa skärp här. Fanns många ställ med armani, boss, diesel och alla andra kopier ni kan tänka er. Endast 4-5 euro. Kopia men bra läder och håller.

Värt ett besök om ni är i Chania!!

3 kommentarer:

Nadja Falk sa...

hejsan :) Kul att läsa din blogg!! jag och min pojkvän åker till Kreta på Fredagmorgon. Ska bo på Almyrida beach studios. Hur är vädret på Kreta nu? Har du något tips på vad man verkligen inte får missa när man är där? Min maila är nadjafalk@hotmail.com om du vill höra av dig. Skulle va jättekul att få veta lite innan man åker :) Man hoppas ju på att det ska bli en underbar resa..
kram

Karro sa...

Hej Nadja!
Jag skrev inlagg om Almyrida i mitten av juli manad. Ta en titt dar.
Mycket bra val. Jag ar Almyrida "fan" och alskar byn.
Vadret har ar ca 30 grader och straland sol. Mycket bra alltsa.

Valkomna till Kreta och kul att du gillar bloggen!!

Hls Karro

Johanna sa...

Hej Karro!
Verkligen kul att läsa din blogg! Jag är frilansjournalist och på väg ner till Kreta inom kort- skulle gärna vilja göra ett reportage om någon svenska som är bofast på Kreta, nyfiken på att veta mer om hur det är att bo där under lågsäsong, etc. Det vore väldigt intressant att träffa dig! Kontakta mig gärna ASAP! på johannatext@gmail.com! Allt gott, Johanna