Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 21 augusti 2008

Paleochora


Jag kan inte bestämma mig om jag tyckte om Paleochora eller ej. Det var en mysig lite stad och speciellt om kvällen då trafiken stoppas, matställena och alla uteställen placerar bord och stolar ute på "vägarna".
Det var jättemysigt men då vi hade en trotsig liten kille med oss fick jag lite av "ej-barnvänligt" känsla. Lite som att flyga med en skrikig baby i buisnessclass där alla bär slips.
Nja, jag vet inte. Medelålders par och för dom som vill ha det lugnt och fint, kanonbra ställe. Det tog oss lite mer än 1 timme att köra från Chania ner till Paleochora och vägen är dålig. Nog för att dom håller på att bygga broar och lägga ny asfalt för den vägen som finns nu var under all kritik.


Första kvällen gick vi ner till hamnpromenaden och åt. Såg att det går båtutflykter till bland annat Elafonissi, Loutro, Agia Romeli ( alltså slutet av Samaria ravinen ).
Menyn och priserna var bra. Vår middag med grekisk sallad, tzasiki, små korvar, en grillad kotlett, fyllda tomater och en köttgryta + 1 flaska vin Naousa 750 ml 10 euro + juice blev 44 euro.

Inga kommentarer: