Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 28 augusti 2008

Första besöket hos frisören

När jag var liten tog min morfar med mig till frisören. Det var en gubbe som klippte och klippte bort mina lockar. Jag såg ut som en pojk. Några veckor efteråt frågade frisören morfar hur hans dotterson mådde.
Hmm...dotterdotter menar du väl. Ja, jag såg ut som en pojk och under hela min barndom var jag avundsjuk på Ida och Jessica, mina lekkompisar, som hade hästsvans och långa flätor på skolavslutningen. Själv såg jag ut som ett gammalt troll med stora "falukorvslockar" som jag kallade det. Så att gå till frisören har aldrig varit min grej. Sista gången jag gick dit var jag 16 år och sen en gång till studentbalen.
Nu har jag ju fortfarande väldigt krulligt hår så det syns inte om jag klipper fel när jag taggar mitt hår lite då och då. Mamma är också en bra frisör och hjälper till.


Men Kyriakos får inte följa sin mors fotspår utan det var dax att åka till frisören och första klippningen.

Här är bilden före. Kyriakos sitter och tittar lite skeptiskt medans Maria klipper hans pappas hår. Hmm....ska jag våga???


Ja jag vågade och här har jag fått gele i håret och Maria fixade min stubb. Fick också en massa karameller efteråt, där av min konstiga min.

Klippning barn 10 euro, män 12 euro och kvinnor 14 euro. Det är bra priser och sen är servicen kanon. Fast så känner vi ju oss som "hemma" då det är Giorgos vännina som har salongen och vi gör kaffe medans vi sitter och väntar.

Inga kommentarer: