Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 23 augusti 2008

Elafonissi - Kretas Maldiverna





Kretas Maldiverna, det var så jag sålde in utflykten under mina välkomstmöten som reseledare.
Då, för snart 10 år sedan, var det min favoritutflykt och jag körde ofta den både måndagar och fredagar. En lättsam tur med fina stopp både på dit och hem vägen.
Men jag tror nog att besökarna under åren har "stoppat lite av de rosa snäckskalen" i fickorna och tagit med dom. Jag minns stranden med en massa rosa snäckskal och blev lite besviken efter vårt besök i veckan.
Men visst är stranden fortfarande helt underbar. Det är jättevackert och underbart att bada där. Klart värt ett besök!!!!

2 solstolar och 1 parasoll kostade 7 euro. Det finns små kiosker med smörgåsar och dricka. En smörgås kostade 2-2,5 euro och en öl 33 cl kostade 2 euro, coca-cola 1,5 euro.
Hade jag haft en stor kylväska hade jag fyllt den med egna smörgåsar och dricka för vet var inte värt pengarna enligt mig.

Från Chania tar det ca 1,5 timme att köra ner dit och vägen är korkig och slingrig. Är åksjuka något som kommer med åren??? Jag körde som sagt denna utflykt många gånger som reseledare och gick till och med runt i bussen och snackade skit med gästerna på hemvägen utan att bli illamående. Men häromdagen trodde jag att frukosten skulle komma upp. Huuhhh!!!

Inga kommentarer: