Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 25 juli 2008

Svensk resp grek

I Grekland känner jag mig svensk när......
..jag står tyst och fint i kön och väntar på min tur medans grekerna slänger sig fram på disken utan att varken ta nummer eller vänta på någon turordning
....när jag tar upp diskutioner och kamper angående att mina barn och andras barn SKALL använda bilbälte i bilen

Fast i Sverige känner jag mig grekisk när...
...jag stoppar in VISA-kortet fel i automaten
...när jag glömmer ta och betala för kasse på ICA
...när jag ska få växel tillbaka på Apoteket och jag blir rädd av dessa mynt som sprutar ut en automat
...när ALLA måste planera och fixa allt så perfekt. Vart tog spontaniteten vägen??

Jag har två länder som hem men känner mig ibland vilse i båda.

Imorgon lämnar vi sverige och reser hem. Skönt men alltid lite vemodigt. Jaja, sånt är livet.
I alla fall mitt liv som svensk i grekland.

Inga kommentarer: