Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 1 juli 2008

Pojke eller flicka i magen


Bilden är på vår son K. Han föddes den 16 December 2005. Vi visste redan innan att det skulle bli en pojk.
Här i Grekland är det typ lika vanligt att man tar reda på könet innan som det är ( var i alla fall ) ovanligt i Sverige. Av mina svenska vänninor vet jag bara 1 som gjort extra ultraljud för att just få reda på könet.
Här i Chania har ALLA mina vänninor vetat innan. Så är det bara liksom.
Kanske kan det ha något med att man går oftast på ultraljud 1 gång i månad och det är liksom så kul att varje månad få se sin baby i magen så när dom frågar om man vill veta könet känns det helt naturigt att svara JA!!!
Jag som svensk tyckte att det var ju bara en fördel att veta vilket kön det var eftersom jag reste till Sverige i vecka 20 och handlade blåa kläder. Perfekt!
Vår son var beräknad till den 4 Januari men föddes 2,5 vecka för tidigt med akut kejsarsnitt. Men det är en annan historia som vi tar en annan dag.

Inga kommentarer: