Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 14 juli 2008

Lektion i krabbfiske


Igår när vi var i Almyrida "lärde"jag grekerna hur man fiskar krabbor.
Manos sprang runt med håven och försökte få tag på dom men utan framgång. Då minns jag mina somrar uppe i Smögen då jag och min bror låg HELA dagarna igenom med snöre, tvättklämma och en bit räka och fångade den ena krabban efter den andra.

Av en slump hittade jag en tvättklämma i strandväskan och sen offrade jag förra sommarens bikini genom att dra av ett snöre från den. Sprang upp till tavernan och frågade efter räkor, dom gav mig bläckfisk istället men det gick lika bra.

Vi fick några polska turister som åskådare och som började ta foton på oss och krabborna.

Jag tog också en bild. Så klart.

Inga kommentarer: