Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 4 juli 2008

Kronärtskocka



Jag älskar grönsaker. G säger att jag i tidigare liv måste varit en get eller annat djur då jag äter allt som är grönt.
Min svärmor lagar väääldigt god mat och jag äter allt med stor aptit. Det är mycket nyttig mat, mycket grönt, färska grönsaker och så olivolja till allt. Så klart.
I förra veckan var vi ute och plockade persikor och då tog jag bild på denna "växt". Jag erkänner att jag är INTE bra på växter och blommor så jag hade ingen aning om att detta är kronärtskocka. Va? Ser den ut så?
Det gör den tydligen och min svärmor skalar "blomman" och skivar ner den i sallad.
Som jag så klart mumsar upp!!!!!

Inga kommentarer: