Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 16 juni 2008

Soluppgång och solnedgång

Om jag får välja väljer jag soluppgång. Jag är en morgonmänniska och går gärna upp i god tid så att jag kan njuta och få en bra start på den nya dagen. Midsommar och året ljusaste dag är snart här. När jag tittar i min grekiska kalender står det inget om midsommar, så klart eftersom som vitt jag vet är det bara svenskarna som firar detta, men jag ser att soluppgången är nu 05,04 och solnedgången 19,52.
Min mamma frågar mig ofta om jag inte saknar dessa ljusa fina sommarkvällar. Hemskt att säga det men jag har nästan glömt hur det är när solen går nere vid midnatt.
Här går solen ner nu vid 20,30 och redan vid 21,10 är det bäckmörkt. Trist tänker ni kanske ni svenskar.
Men då säger jag i försvar att under vintern har vi det ljust till 18,00 medans ni åker hem i mörkret från jobbet om eftermiddagen.

Snabb väderrapport. Det är varmt och skönt här. Ca 25 grader.

Inga kommentarer: