Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 12 juni 2008

Hemmablind

Jag är hemmablind. Jag ser inte det vackra av Chania som turisterna ser. Jag tänker inte på att solen oftast skiner, att man kan njuta av en grekisk sallad, att man kan slappa i timmar i en solstol, att man kan tar kort på ALLT som är vacker här. Jag är alltså hemmablind.
Bara när jag får besök av familj och vänner "turistar" jag lite och försöker se på allt ur en "turist ögon". Och det är bra. För då förstår jag hur och varför jag en gång i tiden blev förälskad i detta blåvita Grekland.
Maten är underbar, solen skiner, havet är klart, det är slappare tempo och man njuter mer. Och det som är bäst är att ur turisternas ögon ser man inte nackdelar som dåliga löner, kasst pensionsystem och att landet är ungefär 30 år tillbaka i tiden vad det gäller användandet av datorer och annat.
Nej då ser man bara detta soliga och underbara Grekland som tursiterna älskar!! Så när jag har en dålig dag och förbannand på grekiska försäkringskassan IKA ska jag blunda och när jag öppnar upp ögonen igen är jag turist, sticker till stranden och njuter i solen.
Grekland är underbart!!!!!

Inga kommentarer: