Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 30 juni 2008

Egen erfarenhet

Härom dagen skrev jag om massage. Idag gick jag på stranden med en vännina och var tvungen att testa denna "strandmassage" som folk frågat

om. Jag tog valde 20 minuters massage för överkroppen. Hon använde något som luktade som tigerbalsam och över det barnolja. Det värmde gott.
Massagen skulle jag säg var mer skön än hjälpsam. Jag har bara fått massage tidigare av utbildade och då har det gjort nästan lite ont
fast efteråt har jag märkt skillnad i musklerna och min gnagande värk i skulderna gått över.
Nu väl hemma luktar jag mest tigerbalsam men har fortfarande värk och känner ingen större skillnad.
Nå väl det var sköna 20 minuter och eftersom det var löning idag kunde jag gott unna mig det!!


Här ser ni prislistan. Fråga mig inte varför den ligger på tvären.
Massage-gänget går varje dag på stranden i Kato Stalos.



På tal om egna erfarenheter så tycker jag det är mycket lättare att beskriva och berätta om saker om man själv upplevt dom. Till exempel så innehåller ju detta inlägg om massage mycket mer info än det första då jag inte provat massagen.
Mina första två år som reseledare i Chania körde jag utflykter som till Elafonissi och Knossos. Inte en enda gång körde jag Samaria utflykten. Att gå 18 km var liksom inte min grej. Men jag sålde utflykter till gäster som tusan. Klart ni ska gå Samaria ravinen. Kanonfin utflykt med vacker natur, fantastisk ravin och ett svalkande dopp väl nere i Agia Roumeli!!
Jag lät nog så övertygande att det var aldrig någon gäst som frågade mig om jag själv verkligen gått den.
Så kom sommaren 2001 då mina föräldrar ville åka på Samaria lazy. Det vill säga man tar båten till Agia Roumeli och går upp så mycket man vill av slutet av ravinen. För dom lata tänkte jag. Upp till bevis, nu ska jag gå HELA RAVINEN, dessa 18 KM.
Fy fan säger jag bara. Det tog mig 6 timmar och jag såg knappt något av ravinen och denna vackra natur som jag så tufft berättat om för gästerna.
Jag tittade på mina FÖTTER i 6 timmar för jag var livrädd för att trampa snett eller halka på stenarna. Säkert frågade jag "guiden" 1000 gånger hur långt det var kvar och jag drömde om "järnporten" ( det smalaste stället av ravinen) för då visste jag att havet och slutet inte var långt borta.
Mina föräldrar väntade nere vid havet och jag beklagade mig och sa att det var första och SISTA gången jag går denna tur.
Jag höll mitt ord och har aldrig gått denna tur igen. Jag var och är fortfarande otränad och hade efter utflykten träningsvärk hela helgen. På flygplatsen tog jag hissen upp och ner då mina vader grät bara dom såg alla trappsteg.
Fortsatte jag att sälja Samaria ravinen till gästerna??? Eftersom jag är en ärlig person och säger vad jag tycker gick säkert Apollos utflyktsförsäljningen ner, haha. Jag lät säkert väldigt negativ och frågade gästerna om dom verkligen hade bra skor med sig, om dom förstod att det var 18 KM och inte 1,8 KM, om dom hade bra knän och så vidare.
Det är som sagt både på gott och ont att ha egna erfarenheter.
För dig som vill gå ravinen kan jag tillägga att det finns dom älskar ravinen och går den varje år dom besöker Kreta. Som min vännina L.
Smaken är ju som baken så låt dig inte avskräckas av lata mig, haha!!













Inga kommentarer: