Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 2 maj 2008

Stadsparken



Det finns inte många fina allmäna lekplatser här i stan. Visst finns det lite gungor och någon rutschkana men inga delar har bytats ut sedan 80 talet då kommunen hade pengar och köpte dessa saker.
För vår son är det rena paradiset när vi är i Sverige hos hans mormor och morfar och han har lekt på ALLA lekplatser som finns där.
Här i Chania går vi alltid till stadsparken. En grön lite oas mitt i staden.
Där är det relativt nya saker och så finns det kafé bredvid där jag passar på att köpa min take-away kaffe.
Det finns fåglar och kri-kri getter också att titta på.
Och värt att tillägga är att här finns det toaletter. Haha. Det finns inga allmänna toaletter i stan ( inte fräsha i alla fall ) så om det blir nödvändigt att gå på toa när jag är i staden eller om Kyriakos måste på toa går jag alltid upp Tzanakaki gatan till stadsparken och går in och lånar deras toa. Det är ju egentligen endast för gäster så jag brukar beställa en take-away kaffe : )

Inga kommentarer: