Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 19 maj 2008

Elafonissi - Kretas Maldiverna

Som reseledare sålde man in utflykten till Elafonissi genom att beskriva denna strand som Kretas Maldiverna. För 10 år sedan blev gästerna jätteimponerade av stranden och när bussen svängde runt och man såg stranden för första gången lät det så här "Ååååhhhhh......." och alla tog upp kameran.


Idag vet jag inte om ni blir lika imponerade eller om ni kommer uppleva stranden som bara fin, men inget speciellt. Idag har nästan alla rest till Thailand och vissa till och med till de riktiga Maldiverna.

Jag berättar om Elafonissi för att det är en populär strand och folk undrar. Sen är det upp till er om ni väljer att besöka den eller ej.

Ni kan åka på bussutflykt med ert resebolag eller hyra bil och köra på egen hand. Det tar ca 1,5-2 timmar från Chania med bil, om man kör lugnt och fint och gör stopp längst vägen. Se karta nedan.



Ett par kilometer innan Elafonissis ligger ett vackert kloster, Chrissoskalitissa.



Ni kan googla på Elafonissi och Chrissoskalitissa och få upp fler bilder och information.

Bilder kan ofta ljuga och allt ser oftast mycket bättre ut på bild än i verkligheten. Men för att bevisa för er att Elafonissi faktiskt är en otroligt vacker strand tar jag fram mina egna foton.
Som sagt dessvärre ljuger inte foton och jag erkänner att jag inte är någon baddräktsmodell, haha, men det är stranden ni ska titta på.

Den ena bilden är tagen på Elfafonissi och den andra i Mexico när jag arbetade där. Ni borde förstå vilken bild.




Japp enligt mig är Elafonissi minst lika fint som playan i Mexico.


1 kommentar:

Monika sa...

Hej !!!!
Vad kul och läsa om ditt liv på Kreta.Jag och min sambo kom hem i torsdag den 18 sept,från Kreta.Vi var i Kato Stalos i 2 veckor och har haft super sköna veckor.Mkt varmt och god mat.Vi hade verkligen tur med vädret,för det var regn och molnigt den dagen vi for hem.Stackars folk som väntade på flygplatsen.Dom som ska fara ner en eller 2 veckor på semester,speciellt dom som bara ska vara där 1 vecka.Dom får inte kul om det regnar,för man kan inte göra så mkt,som du sa.Sandaler och shorts,inga paraplyer har någon med sej.Det hade iaf inte vi ....för man väntar sej ju sol och värme.

Vi har sett mkt av Kreta,bl.a Elafonissi.Visst var det vackert,man önskar bara att bilderna man tagit säger mer än vad dom gör.Så vi handlade vykort,det kan man göra om man vill ha bra bilder från där man har varit.Vi såg mkt av Kreta ochså...Åkt på många olika resor/guidade turer.Vi var ochså in till Chania stad,såg mkt där ochså,hamnen bl.a
Det finns så mkt på Kreta,historia och mytologi,som jag och min sambo älskar.

Jag skulle kunna skriva så mkt mer,men tid finns inte.

Så du får ha det gott

Kram Monika